Zondag 7 Maart de eerste track - Reisverslag uit Poona, India van Lo Kesselaer - WaarBenJij.nu Zondag 7 Maart de eerste track - Reisverslag uit Poona, India van Lo Kesselaer - WaarBenJij.nu

Zondag 7 Maart de eerste track

Door: Lo

Blijf op de hoogte en volg Lo

07 Maart 2010 | India, Poona

De kick-off party : Wat moet iker van zeggen. Gezellig kletsen onder elkaar , beetje beter kennis maken. Ondertussen kwamen er steeds meer locals oftwel bollywood managers met dito dames. Zou daar de naam Bollywood van komen. Bol waren ze wel. Geen echt spetterende party en om 01.00 uur kanlden de lichten aan op naar het hotel door een nu stil en verlaten Mumbai.

Zondag 7 Maart.

Om 9.00 uur verzamelen weer in club Zense. Alle ontbrekende zaken zouden nu verholpen moeten zijn. Hetgeen ook bijna was. We hebben in ieder geval licht en een CLAXON. Na een openingstoespraak van Arthur en de nederlandse consul die ons het allerbeste wensen werd het verlossende woord gesproken.
Gentlemen start your engines. In no time zag het blauw van de rook.
Hoezo eco? Nog een foto per team voor de startvlag , een bloemenkrans en een rode stip op het voorhoofd om de goden gunstig te stemmen reden we Mumbai in.
Eerst nog langs de pomp. Aftanken en onze 5 ltr Jerrycan afvullen . Benzine met per liter 50 ml extra olie. Team Duke of India had meteen al problemen met de remmen. Hij kwam een heuveltje niet op. Moest uitwijken . No brakes , Kedeng tegen de service wagen.
Een mooie start. Hadden ze geen rode stip ?
Na alle tank rituelen ging het nu richting Pune. Allerlei indiers eerst raar kijken dan zwaaiend , lachend en al vragend komen ze naast je rijden. First question Are you Ok ?
And than where you going ? Wij antwoorden Chennai , en dan wordt de blik nog ongeloofwaardiger. Eerst rijd de pers voorop met camera man in de achterbak en dan eenmaal op de grote weg , kunnen we los. Onze Tuk heeft er zin en met een snelheid van rond de 60 razen we voort. Al snel zijn vele medereizigers uit onze spiegels verdwenen.
Na een tijdge gereden te hebben komen we Team 9 langs de weg tegen . We stoppen .
Pech ? Nee, we wachten even op de anderen . Ok doen we ook. Na een half uur komt de eerste. Er waren er al 4 met pech. In een klein groepje rijden we veer verder. Echter door de drukte valt ook dit uitelkaar. Rustig razen we voor. De weg wordt steeds stiller en heuvelachtiger. Na 50km besluiten we om te gaan tanken en wat te drinken.
En verder de heuvels in. Het motortje tukt rustig door, totdat hij er de brui aangeeft met gas geven. Hij loopt alleen nog stationair . Bij gas geven, is het net of hij verzuipt of teveel lucht krijgt. Het luchtfilter wordt gedemonteerd. Starten hij loopt , nu gas geven , precies hetzelfde. Hand op het filter . Nu loopt hij wel door. Dus geen benzine.
De caburateur opengemaakt en inderdaad er liggen vlokken in de sproeierkamer. Even schoonmaken, monteren en het loopt weer. On the road again.
Na nog een bezoek aan een tempel wordt het nu echt klimmen. In zijn twee en drie naar boven. Na een haarspeldbocht op een plak stuk komt oom agent aangelopen . We moeten stoppen. Meteen vriendelijk doen. Hi My friend how are you doing? What can we do for you ? In gebrekkig engels komt er uit dat Expressway not allowed is for Tuk Tuk. We kno w, we take NH4. Ok 8km expressway en dan eraf. So be it.
Na een lichte lunch om 15.30 rijden we verder om 16.15. Nog 60 km te gaan. 17.30 rijden we Pune binnen. Langs de weg staan nog twee andere teams. Gezamelijk houden we een taxi tuk-tuk aan, welke we voorop laten rijden naar het hotel, waar eenieder weer bij elkaar komt. Aldaar wacht ons een zeer hartelijke ontvangst met bloemen , rijst , cocktail in cokosnoot uitgedeeld door mooie dames. We komen voorlopig nog niet terug.
:SMS update:: 8 maart 2010 :
Onderweg door de bergen onze tuk begint verbrandings ontsteking problemen te vertonen tijdens lunch even sleutelen

:SMS update:: 8 maart 2010 :
Aangekomen in de etappe plaats geen internet morgen beter fans

:SMS update:: 9 maart 2010 :
Sorry trouwe volgers. Weer geen internet. De verslagen en foto s staan klaar mooie dingen gezien en meegemaakt maar het wordt zwaar

:SMS update:: 10 maart 2010 :
Vandaag onze etappe van 300 + km. Nu 11 uur eerste 100 erop

:SMS update:: 10 maart 2010 :
Nu 2 uur even eten met de groep en dan nog 60 km te gaan en de 320 km zitten erop vandaag. Gaat erg goed niemand pech

• 07 Maart 2010 - 15:21

Anouk:

Haai!

leuke foto's :D
    haha
    veel plezierrrr en succes nog!
    X

• 07 Maart 2010 - 15:28

Dtje:

Ha ha goeie outfit zeg !!!
    moet haast wel geluk brengen

xxx en suc6
    Dtje

• 07 Maart 2010 - 16:50

Amber:

mooie dames?
    mooi is anders :P
    die linker is echt een hobbit.
    maar leuk verhaaltje!
    Kus

• 07 Maart 2010 - 18:50

Janny En Marijke:

Hallo Henk, wat geweldig leuk dat we je iedere dag kunnen volgen,tis maar goed dat je een btje verstand hebt van Tuk tuks(???), anders kwam je er niet erg ver mee.

We wensen je een hele gezellige, avontuurlijke en spannende tijd. Geniet ervan, wij genieten wel van je verhalen.

Groetjes van Janny en Marijke

• 07 Maart 2010 - 20:33

Peggy:

we volgen je ''met stip'' Lo (en Henk of course....).
    Veel succes en vooral plezier !
    greetz

• 08 Maart 2010 - 09:06

Gerrit:

Veel succes en hopelijk niet al teveel pech onderweg.

• 08 Maart 2010 - 13:59

Rene:

Prima gedaan jongens de eerste etappe, op de foto boven zie ik dat het jullie goed gaat met de lokaale girls.

Veel succes verder.

• 09 Maart 2010 - 13:07

Floor Van De Voort:

Ik geniet van de verhalen en de foto's van jullie avontuur. Henk, zitten je organen nog op zijn plek of valt het wel mee met het schudden en trillen in de Tuktuk? Groetjes Floor

• 09 Maart 2010 - 23:03

Marjoline / Houston:

Gisteren een telefoontje van de heren, dat het onderweg toch wel een mooi uitzicht is. Het lijkt een groen en vruichtbaar berggebied waarop boven op de top, aardbeien gegeten worden met als onderstreping een fantastisch landschap.

Vandaag, woensdag, een berichtje via sms; bel je vanavond wel rond 18.00 uur, want het is lang en zwaar (geweest) vandaag met de nodige pech....

Blijkbaar heeft vandaag de ontsteking het begeven, maar dachten ze hierop voorbereid te zijn, omdat reeds onderweg een reserve ontsteking was gekocht bij een lokaal "mannetje". Deze zekering bleek echter niet te werken of niet de oplossing te zijn. Maar niet getreurd, beide boys hebben vroeger in een heeeeeel ver verleden, met grote ijver aan hun brommers gesleuteld. Deze ervaring kwam ze nu zeker te pas! Het was weer gefixed. Lo belde Amber al, om weer vol bravour te melden, dat de tuktuk, op deze manier na 2 weken wellicht beter liep als hoe de bolide in ontvangst genomen werd.
    Vanavond een verlaat telefoontje tegen 19.00 uur, dat de hulp van "Houston" weer ingeroepen werd. Bij nalezing van het logboek met de etappe voor morgen, stond een opgegeven afstand van ruim 300 km. Lo gelooft dit niet, bij nameting van de papieren landkaart. Houston kun jij via Google Earth nakijken bij intikken vertrek en aankomst bestemming voor morgen (ik ben de moeilijke indiase geciteerde plaatsnamen natuurlijk alweer vergeten...)

Helaas moet ik de boys teleurstellen en melden dat Google toch ook ECHT ongeveer 308 km aangeeft.
    Dat wordt dus weer op tijd naar bed, om vroeg van start te gaan, gezien de lange tocht.
    Want rijden in donker is niet te prefereren.

Vandaag diverse sms-jes ontvangen dat er zelfs een meereizend team van de Telegraaf is geweest, voor 1 etappe, en hier een halve pagina artikel aan besteed heeft.
    Natuurlijk moet dochterlief nog gauw een exemplaar halen!

• 10 Maart 2010 - 06:50

Ellen:

Jammer geen verbinding .
    Maar mannen zet hem op (jullie kunnen het).
    Verhalen lezen we later.

• 10 Maart 2010 - 10:32

Arno:

TukTuk,

He Lo&Henk,

Uit jullie SMS verlagjes te lezen gaat alles voorspoedig, ben benieuwd naar de ´sterke´ verhalen van jullie. Temp is ook lekker anders dan hier in Wiesbaden 0graden en nog steeds sneeuw

Later,
    gr Arno

• 10 Maart 2010 - 12:47

Martijn & Katja:

Hallo wereldreizigers,
    Super om jullie te kunnen volgen tijdens jullie geweldige tuktuk avontuur. We blijven het volgen. Veel succes