Donderdag de laatste etappe - Reisverslag uit New Delhi, India van Lo Kesselaer - WaarBenJij.nu Donderdag de laatste etappe - Reisverslag uit New Delhi, India van Lo Kesselaer - WaarBenJij.nu

Donderdag de laatste etappe

Door: Lo

Blijf op de hoogte en volg Lo

19 Maart 2010 | India, New Delhi

Donderdag 18 Maart De laatste etappe Vellore - Chennai 132 km.

Om half tien zitten we weer op de snelweg richting Chennai. Ons is geadviseerd door de monteurs, welke uit Chennai komen voor Chennai af te draaien naar beneden naar Muttukadi. De plaats waar het hotel ligt aan het strand , waar de finish is. DE bedoelde splitsing wordt niet geoonden, zodat we op de kaart de weg zelf binnendoor bepalen. Door binnenweggetjes, door primtieve industrien, dolen we door het indiasche landschap. Als je de weg vraagt aan een groepje indiers, kijken die je aan of ze voor het eerst een landkaart zien. De een wijst links , dan beginnen onderling te praten, en vervolgens wijzen ze alle richtingen tegelijk in . Nog net niet omhoog. Al met al komen we toch om half vijf het MGM resort opgereden. Weer een dag zonder problemen voor ons groepje. Als je dit vergelijkt met andere teams, koppelingen kapot, zuiger afgebroken, complete motorblokken vervangen dan hebben we het zo slecht nog niet gedaan.
Om 19.00 uur begint de barbecue. Na een korte toespraak en het programma voor de volgende dag brengen we de avond aan het strand door opgeluisterd door een live bandje. Ik denk dat bij sommigen de spanning is weggevallen van de reis, of de blijdschap dat ze het gehaald hebben enorm is , want de anders zo rustige mede challengers ontaarden in dansende en karaoke zingende medereizigers. Echter om half elf wordt de stekker door de bewaking uit de installatie gehaald. Stilte in het resort. Nog wat nakletsend gaan we tegen middernacht naar onze kamer.
Morgen staat de Tuk-Tuk inspectie op het programma door de verhuurder. Geen probleem voor ons, geen gebruik gemaakt van het serviceteam en hij is beter dan hij was, dus onze borg van 900,- Euro moeten we geheel terugkrijgen. Daarna gaanwe om elf uur naar Chennai de sloppenwijken in , naar het station waar de kinderen opgevangen worden en naar het weeshuis. Het zal denk ik best indrukwekkend worden.

• 19 Maart 2010 - 08:43

Nr. 10:

Mannen, proficiat met het behalen van de eindstreep, chapeau! Geniet er nog van daar de laatste dagen en daarna een goede terugreis gewenst ! (Het wordt trouwens ook tijd dat jullie je weer bij de selectie voegen, want de automatisme's beginnen te vervagen....)

• 19 Maart 2010 - 22:12

Le Chef:

Jongens heb jullie zoveel mogelijk proberen te volgen en ik kan maar een ding zeggen chapeau.
    Nog veel plezier de komende dagen en een fijne terug reis.
    De mooie verhalen horen we wel de volgende week onder het genot van een lekker brabants biertje.