Kick-off Mumbai Het Begint... - Reisverslag uit Bombay, India van Lo Kesselaer - WaarBenJij.nu Kick-off Mumbai Het Begint... - Reisverslag uit Bombay, India van Lo Kesselaer - WaarBenJij.nu

Kick-off Mumbai Het Begint...

Door: Lo

Blijf op de hoogte en volg Lo

06 Maart 2010 | India, Bombay

Donderdagavond op advies van de doorman naar een Indian kroeg en eenSeafood restaurant bij Luhu beach. Bij de kroeg aangekomen werden we via een duistere trap naar boven geleid. Na het openen schrok de daar aanwezige band en haasten zich om zichzelf op te stellen. Een snelle blik de kroeg rond, wele compleet leeg bleek een leeg ranzig bankje, deed ons snel besluiten om de trap weer naar buiten af te dalen. Op weg naar het aanbevolen rastaurant. Zou dit dezelfde uitstraling hebben. Aldaar aangekomen zag alles er heel fatsoenlijk uit . We moesten zelfs buiten wachten omdat alles vol was. Een goed teken. Na vijf minuten hadden we plek . Na een goddelijke verse vismaaltijd met vooraf een soepje die Henk zijn hersenpan deed koken werd de avond gezellig keuvelend doorgebracht.

Vrijdag 4 Maart.

Na eindelijk een ononderbroken nachtrust werden we om ongeveer 9.00 uur uitgerust wakker.
Onbijten en genieten van onze laatste dag rust aan de poule. De route nalezen in de lonely planet en voor de rest werken aan de pool via het internet .
Benieuwd wat morgen de kick-off zal brengen.
De avond werd door gebracht in het hotel en gebruik gemaakt van het indian buffet.
Een mooie gelegenheid om veel uit teproberen. En dat hebben we geweten. Een of andere curry van lokale kaas met darin een soort druif. Dachten we. Ik (Lo) nam een hap van de druif, ik volede meteen een boel zaadjes. Dit is niet goed te laat . Branden …....
Koppakking eruit en alle gevoel in je mond. Na navraag bij de ober een of andere chili

Very very HOT.

Blussen met een paar biertjes en naar het mandje.

Zaterdag 6 Maart.

Eindelijk is het zover. Het gaat beginnen. Na het ontbijt met de taxi naar Executive Enclace het verzamelpunt en overnachtingshotel geboekt door de organisatie.
Even inchecken en 6 hoog op het dakterras de briefing. Alles was dus zoals niet geplanned. Gate of India kan de start niet worden , aldaar zijn geen Rickshaws toegestaan. De helft van de rickshaws is maar aangekomen op het verzamelterrein . * worden nog vastgehouden door de politie . Maar komt goed. De nodige formaliteiten verricht en op naar het terrein waar de verzamelde rickshaws staan.
Op een vuilnisbelt dus. Na een eerste inspectie ziet ons vervoermiddel voor de komende twee weken er redelijk uit . 8 -10 jaar oud maar moet kunnen. Olie, filter, banden , motor gaat er mee door. Even een kleine proefrit, No horn , no lights , no turn lights, no jack en minimaal brake fluid and no petrol. Kortom nog wat voor de eigenaar om op te lossen alvorens af te reizen. Veelvuldig worden we door de politie lastig gevallen met de mededeling dat we van het terrein af moeten. Ok dan maar naar het verzamelpunt van de avond de Zensi bar. Daar zal de kick-off party plaatsvinden en zal de tuk-tuk leverancier de nodige reperaties uitvoeren. Zegt men.
Daar gaan we dan los gelaten in het verkeer van Mumbai. Henk achterin met de kaart en
Lo gaat het huzarenstukje achter het stuur aan. Als snel stuurt hij als een echte indier onze nummer 10 door de Mumbaise chaos. Gewoon aanpassen aan hun rijstijl . Gaat vanzelf. Henk volgt zijn verrichtingen met gefronst voorhoofd en ziet de auto's op 5 cm langszij komen. Maar als een van de laatsten gestart komen als een van de eersten bij de locatie aan. Prima navigatie van Henk-Henk locale stuurmansakties van Lo.
De rickshaw wordt de disco ingereden voor de avondparty, waarbij allerlei local beroemdheden en bollywoodstars aanwezig zullen zijn. Ook de Telegraaf is er met een afvaardiging en persvooorlichters van Cordaid.
De sponsorstickers worden aangebracht en even een biertje gedronken op onze vuurdoop.
Zo nu even naar het hotel douchen , eten en terug voor de kick-off party.
Eindelijk het is begonnen.
:SMS update:: 7 maart 2010 :
Nog 60 km te gaan. Tuk tuk al 1 keer opgehouden alleen stationair gas geven niets meer. Maar onze brommer kennis hielp verstopte sproeier na 1 0 min weer op weg

• 06 Maart 2010 - 15:53

Myriam:

Hey Lo en maat,

Wat een avontuur man en een goed initiatief!
    Ben helemaal niet jaloers!! Maar de volgende keer moet er toch echt een IC verpleegkundige mee!!
    Have fun, Myriam

• 06 Maart 2010 - 16:11

Amber:

haha papa ik zie je al weer helemaal voor me
    zwetend door die curry
    hahaha ben blij dat mama er niet bij is, die zou weer zeggen
    OH LOOOO VEEG JE GEZICHT NOU IS AF
    hahahha. heelveel plezier. EN SUCCES
    you might need it

• 06 Maart 2010 - 16:19

Dunja:

Ha heren !

Ganesha en alle andere goede Hindoe goden staan jullie bij zo te lezen !
    Mooie foto's zeg
    Hebben jullie het Fluke klus setje van Gerard wel bij de hand ? dan kan er niet veel gebeuren....
    Suc6 morgen bij de eerste lange rit
    gaat goed komen !

xdtje

• 06 Maart 2010 - 17:51

Elsvanlierop-:

Wat een avontuur. Geweldig.
    Veel plezier geniet van
    alles.Ik blijf jullie
    reis volgen.

• 07 Maart 2010 - 08:57

Marjoline:

Vanuit een vrieskou Nederland: hektiek is koren op de molen voor Lo, Henk mist de efficientie van de nederlandse werkwijze soms nog: laat maar over je heen komen....
    Jammer dat we in jullie "gastenboek" geen plaatjes in reacties bij kunnen plaatsen.

Tot nu toe heeft "Houston" nog geen verslagen hoeven te schrijven, omdat de heren zelf nog leuke verslagen inleveren!

Heel veel succes vandaag met de Echte Start. Ik hoop en ga er vanuit dat jullie het er goed vanaf brengen!

Dikke kus XXX