Eerste dag in Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Lo Kesselaer - WaarBenJij.nu Eerste dag in Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Lo Kesselaer - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Mumbai

Door: Lo

Blijf op de hoogte en volg Lo

04 Maart 2010 | India, Bombay

NA een kort nachtje toch om 10.00 uur aan het ontbijt. Even naar buiten naar de ATM voor de nodige rupee's. We worden meteen met ons reisdoel geconfronteerd. Het verbeteren van het leven van homeless kinderen. Vergezeld door deze grote indiase bevolkingsgroep begeven we ons naar de cashmachine. Hardnekkig zijn ze wel. De hitte komt moordend op ons af. Wel even wennen. Vochtig en 30 C . We besluiten een taxi te nemen en de driver maar meteen heel de dag in te huren , zodat hij ons langs alle bezienswaardigheden van Mumbai kan rijden. Achteraf maar goed dat we het op deze manier geregeld hebben , want met een tuk-tuk of public transport was dit geen optie. De bezienswaardigheden liggen kilometers uitelkaar. Mumbai een stad vanaf het vliegveld naar het zuiden 35 km lang . Vandaag zo'n kleine 100km gereden naar alle bezienswaardighedenzoals Malbar Hill, Chowpatty beach, Marine lines, The old staion (Gate Terminal, The gateway of India . Het Taj Mahal hotel waar de aanslag vorig jaar plaatsvond , een lokale markt en de Wash-man in Dhobi ghat. Vanavond staat Juhu beach op het programma.

  • 04 Maart 2010 - 15:21

    Hetty Slootjes:

    Beste Henk,

    Wij vinden het heel leuk om jullie te volgen. Wij zijn de ouders van Esther (oud vriendinnetje van Anouk). Tevens ben vooral ik erg geinteresseerd naar jullie belevenissen omdat ik een paar jaar geleden ook in India ben geweest met mijn zus. Onze reis begon ook in Mumbai en ik herken de moordende hitte die je omschrijft. Ik herinner me ook de cultuurschok die ik, ondanks goede voorbereidingen, ervoer. Vooral de bedelende kinderen wilde maar niet wennen. Ik wens jullie heel veel succes met jullie rit en hoop dat jullie missie een succes wordt. Het wordt vast een ervaring voor het leven! Groetjes, Hetty Slootjes

  • 04 Maart 2010 - 19:07

    Marja:

    Hoi ik volg jullie ook. Henk geniet kijk en neem het er nog maar even van voor de grote reis gaat beginnen. veel succes allebei. Marja Arts

  • 04 Maart 2010 - 19:31

    Rene:

    Boys alles goed zo te lezen. Geniet ervan en ik zal jullie volgen tijdens de trip.
    groetjes Le Chef.

  • 05 Maart 2010 - 07:31

    René Joosen:

    Hoi mannen,

    Weer een hele onderneming! Veel succes en plezier. Mooie foto's.

    René

  • 05 Maart 2010 - 09:57

    Nr. 10:

    Eerste indrukken zijn gaaf ! Mooie voorbode voor de rest van het avontuur. Nog een goede voorbereiding toegewenst en voor moegen een goede start. Enjoy it !

  • 05 Maart 2010 - 21:04

    Jaap Bekker:

    Hoi Henk en Lo,

    Ik hoop dat de wegen in India beter zijn dan in Sri Lanka want anders heb je elke avond een goede massage nodig en is jullie tuk tuk al snel een stuk stuk.
    Heel veel plezier van de reis en geniet van al de ervaringen en belevenissen.


    (Hindi)

    ps. Volgende keer volgt de vertaling

  • 06 Maart 2010 - 14:28

    Arno:

    He Lo&Henk,

    Ik geloof dat het vandaag voor jullie echt gaat beginnen, Suc6 mannen!!

    TukTuk Arno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lo

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 56889

Voorgaande reizen:

03 Maart 2010 - 22 Maart 2010

Bombay challenge 2010

Landen bezocht: